Uselt av Svenskan - och av Federley...


Utan att gå in närmare på den senaste opinionsundersökningen här måste jag ju säga att det är rent uselt av Göran Eriksson att skriva en analys utan att - hoppsan - notera att Kristdemokraterna ligger utanför riksdagsspärren, och alltså inte kan räknas in i ett parlamentariskt underlag.
Men i Göran Erikssons värld borde man alltså redan idag räkna in Sverigedemokraterna också. För nu har det börjat - här ska spolas i manegen för borgerligheten. Här gör man reklam för Federley, mannen som gett den dåliga politiska andedräkten ett ansikte i Sverige. För er som inte följt den såpan kan jag berätta att han åkte på betald solresa, men inte som riksdagsmannen, utan som sin drag-personlighet Ursula. Och brydde sig inte om att ta reda på om hans uppdragsgivare hade några politiska förbehåll. För det brydde sig inte Ursula om...

Ursäkta, men i min värld är man riksdagsledamot dygnet om. Den som påstår att man kan stänga av det och vara nån annan, som inte behöver ta ansvar, borde tammefan skämmas.


Bilden? Affischen till Priscilla - öknens drottning. Som var klart roligare och ärligare

3 kommentarer:

bra där - frär ifrån. Själv är jag mest stör över de "köpta rösterna" som moderaterna roar sig med..
Det här luktar jäkligt illa det med

 

På hans blogg redogör han för resan som var en dag dit, en dag hem samt två på plats med ca 28 timmars arbete. Kallar du det semester?

 

I mina öron, och i de flestas öron, låter det där som en slöfockstillvaro. Och när man läser alstren som produceras funderar man ju över att någon vill betala för det.
Lessen, men i min värld är inte sminkning för ett hobbyuppdrag, eller att korrekturläsa en bok om sig själv, att räknas som arbete....
Det där var bara en illa maskerad bjudresa av några som ville ha reklam