Egojournalisterna....

Tänk, jag önskar jag slapp läsa eller höra världen beskrivas i Jag-form. Det är så trist att ännu en gång få höra vad en ointressant journalist har för "personlig uppfattning". Måste alla vara kolumnister idag?
Det heter inte "när jag tittar ut från mitt hotellfönster i Benghazi" - det heter "den libyske diktatorn Khadaffi uppges..."

I synnerhet gäller det sportjournalister, där det verkar vara ett vanligt sätt att kompensera egen bristande idrottstalang och framgång. Men det sprider sig till politiken, till ekonomin, till utrikesnyheterna. Sluta med det! Vad kommer näst - är det ännu fler usla musikrecensenter och nöjesreportrar som ska skriva om USA:s utrikespolitik? Ska det bli TV4 av alltihop?





Och när ni ändå slutar med det, kan ni väl lära er skriva ordentlig svenska också. Eller börja jobba med nåt annat.....

postat från min iPhone

2 kommentarer:

Väl rutet Calle. kan vi dessutom hoppas på att slippa se journalister intervjua andra jornalister i alla nyhetsprogram?

Se till att få tag på folk som kan svara och slipper spekulera. Lata jävlar!

 

Japp. Jag har för länge sedan slutat läsa artiklar och krönikor som i grunden handlar om att sälja 'journalistens' självbild. Jag tror väldigt många håller med Dig.