Läst sen sist

Märker att det blivit mycket mer tidningsläsande nu på höstkanten, vilket givetvis gått ut över bokeriet. Emellanåt beger jag mig till bokhora.se (även om bara namnet får mig att känna mig både högkyrklig och moralisk) men jag snokar också regelbundet på mitt lokala biblioteks hemsida. Till bibliotek och de hemska saker elaka människor kan hitta på mot dessa skall vi återkomma - var så säkra!

Till saken!

Fr 17 september till 2 november

Kalaharis skrivmaskinskola för män av Alexander McCall Smith, Klackenbergs, nyköp
Tri-State Terror, the life and crimes of Wilbur Underhill, av RD Morgan, Bokus, nyköp
Konsten att lägga pussel, av Sara Kärrholm, Järfälla Folkbibliotek, nylån
Bärsärkarna, vikingatidens elitsoldater, av Britt-Mari Näsström, Järfälla Folkbibliotek, nylån
Folkmordens historia, av Gerner och Karlsson, Bokus, nyköp
Den gode tolken, av John le Carré, Klackenbergs, nyköp
En stilla storm, av Giles Blunt, antikvariat
Snabba Cash, av Jens Lapidus, gåva
Segrarnas väg, av Osmar White, Järfälla Folkbibliotek, omläsning
Nässlorna blomma, av Harry Martinsson, Expressenbok, omläsning
Svensk Maffia, av Lasse Wierup och Matti Larsson, Bokus
Gangsterväldet i Chicago, av Kenneth Allsop, Risbergs Bokhandel, inköpt 1986, omläsning
Rivna fanor, av Jolo, boklåda, omläsning
Double Cross - the Sam Giancana Story, av Chuck Giancana, boklåda, omläsning

Införskaffat på eller via
Bokus
Järfälla Folkbibliotek
Klackenbergs
Risbergs bokhandel

Av dessa kommer Segrarnas väg, Svensk maffia och Snabba Cash att så småningom dyka upp i egna små alster...

0 kommentarer: