En anständig nivå...



Okey, jag är byggnadsarbetare. När jag slår mig på tummen, vilket har hänt, säger jag inte Jösses eller Fy attan. Jag kan säkert också ha en hyfsat tuff attityd både ansikte mot ansikte, och i skrift.
Men jag kommer aldrig att falla så lågt som till CUF:s nya kampanj - "Knulla facket för alltid!"


Jag blir inte ens förbannad. bara beklämd över att vuxet folk (?) tycker att en debatt ska föras på det sättet. Det är tragiskt. Och åter väntar jag på reaktioner från de där bekymrade borgerliga bloggarna som var så rädda för att debatten skulle hamna på en för låg nivå.... Och vad tycker partiledningen?


Mer hos Alliansfritt

8 kommentarer:

En kampanjslogan sätter inte nivån för debatten utan är helt enkelt ett sätt att nå människor med ett budskap.
Jämför humoristisk reklam – varan reklamen handlar om är inte nödvändigtvis jätterolig.

 

Jo, en kampanjslogan sätter visst en nivå. Hur skulle centern reagera om jag beslöt mig för att skriva "knulla cuf forevah"? Jag kan lova dig att jag skulle bli betraktad på paria

 

centern synes ha spelat ut sin roll som ett seriöst parti

 

Det är för h-vete skillnad mellan reklam och kampanjer Amanda!Cuf:s slogan är bara naivt töntig.

 

CUF´s budskap gäller ju inte bara byggnadsafacket utan all facklig verksamhet. Även om man känner sig lite extra träffad eftersom C attackerat branschen förut...

Budskapet som cuf vill få ut - att skrota facket forever. Det ÄR naivt! Och visar på att okunskap om facket arbetsrättsliga funktion (inte bara den lönemässiga)

Att dessutom själva använda en "jargong" som ofta vänds MOT just byggnadsarbetare, dvs några av de personer cuf uppenbarligen riktar sin kampanj TILL (för vilka är det annars som har makten att "fucka facket" om inte medlemmarna själva) kanske inte är så listigt?

Vilka väljare riktar man sig till egentligen???? Och vilka förlorar man? Skulle vara intressant att höra hur man resonerat! Kanske man ville dra till sig aningslösa ungdomar och andra lättfångade individer överlag?

 

Känns som att man försöker gjuta eld på vågorna av tanken om en extrem "individualism" bland unga idag, men snacket är tomt.

hu

 

Amanda... Kampanjslogan sätter inte nivån för debatten?!?! Min tanke är direkt att de har inget budskap så då får de köra en lågvattenkampanj.
Hmm... etik och innehåll är klart överskattat...right?

 

Centern - i sin iver att glömmasitt eget bruna förflutna har de också glömt en tid då man fick stå med mössan i hand var morgon och hoppas att godsägarens finger pekade på dig - det blev jobb den dagen också och mätta magar för barnen även den kvällen. Men, det var bäst att "Fucka facket" annars kanske godsägaren inte ville peka på just dig.