Sverigedemokraten som inte kan sitt eget partiprogram


Det är egentligen något tragiskt över de här männen i övre medelåldern i sina illasittande kostymer och med sina mossiga åsikter. De är sååå arga och de kan inte formulera sig. I Dagens Arbete låter sig partikassören och arbetsmarknadspolitiske talesmannen Per Björklund intervjuas, med ett egentligen förfärande resultat, som bör ges större uppmärksamhet.
Han är nämligen ytterligt glad i att ha åsikter om saker och ting på sin egen blogg men när det började handla om de frågor han uppenbarligen är vald att svara på - ja, då svävade han på målet. Och inte så lite heller...

Kan du sammanfatta sd:s arbetsmarknadspolitik? Nja, det vet jag inte Att utländska företag inte ska få konkurrensfördelar. Det står i ert program om Ekonomisk politik. Det har inte jag varit med och skrivit. Det får du ta med någon annan. Definiera vad det är att vara ”svensk”. Nej, det vill jag inte göra. Varför inte? Jag tycker inte att jag är så insatt att jag kan göra det. Det står i erat program att ”Det primära målet med Sverigedemokraternas politik är att återupprätta en gemensam nationell identitet” Vad ska den gemensamma identiteten vara? Jag vill inte ge mig in i det.

Läs själva. Det är en skrämmande intervju med en man som kan ha ett reellt inflytande på svensk politik om tre år.
Björklund hymlar däremot inte på sin egen blogg om vad han står för. Han tänker ta moderata och kristdemokratiska väljare, besvikna på alliansen. Och är det besvikna alliansväljare han är ute efter lär han ha rätt många att välja på

3 kommentarer:

Chansen att han kommer in i riksdagen framöver hänger nog mer på sossarnas politik.Det är f d sosseväljare som blir sverigedemokrater. Men det vill ni tyvärr inte höra. Se hur det gick i Landskrona!

 

Hej Calle.
Jag ville bara säga att det var roligt att sen en blogg om byggjobbare.
Jag jobbar som studieombudsman för Byggnads och håller en massa olika kurser för medlemmarna i Byggnads.
Nu vet jag inte om du är medlem, men om du är så vore det roligt att se dig på någon utbildning hos mig. Vi har kurser i allt från fackliga grundutbildningar till retorik, politik mm.
Men som sagt jag blir glad att se att det fin byggare som skriver om vårt dagliga arbete.
Hälsningar
Micael Håkans/Byggnads

 

Självklart är jag medlem! Fattas bara annat!

Calle