Vaxholmsmålet och Urban Bäckström

Jodå, mina skadeglada mejlare. Jag ska skriva om EU-målet, men först vill jag gärna läsa vad domen faktiskt innebär. Den kommer säkert få betydelse för framförallt byggbranschen, men också för övriga sektorer. Den kommer med största sannolikhet betyda elände och natt utan slut för en massa mindre hantverksföretag, vilket jag ytterst gärna skulle vilja höra Urban Bäckström ta en debatt om. Gärna på bygget i Tensta. Det finns en driva mindre företag där som inte tyckte den här domen var lika bra som Bäckström tyckte, av lätt begripliga skäl.
Så därför tänker jag bjuda in honom till morgonmöte på arbetsplatsen. Vi får se om han svarar på detta mejl:

Inbjudan att göra rätt för dig! Hej, eftersom du idag på ett flertal ställen uttryckt din glädje över dagens utslag i EU-domstolen i målet rörande Laval kontra Byggnads, vore det trevligt om du kunde komma ut till vårt bygge i Tensta, och möta de som din glädje kommer ha direkta konsekvenser för.
Några mindre hantverksföretag i byggbranschen bara, och ett gäng byggjobbare som blivit lite oroliga för framtiden.
Hittills har ju de som talat för Lavals sida konsekvent valt att undvika oss, men eftersom ni nu har vunnit en viktig seger, så vore det väl anständigt att möta oss som förlorat.

Jag vet att du är en upptagen man, men du har antagligen inget annat inbokat kl 0600 på morgonen valfri dag inom de närmaste tiden, eller strax efter helgerna. Annars kanske du kunde vidtala nån annan från Svenskr Näringsliv, fast roligast vore det ju om du kom! Jag ser fram mot ditt svar, och kommer också att distribuera det här mejlet till lite olika nyhetsredaktioner, så vi kan få lite press dit, om de orkar.

Med hopp om positivt svar,
Calle Fridén

Byggnadsarbetare

1 kommentarer:

Bra att ni tar debatten och kampen.