Jag är en viktig person - gå och rösta!


En kompis skrev:

Jag ska rösta idag, förhandsröstade men då jag är sjuk har jag haft tid att kolla vart min röst hamnade vilket innebär att jag ångrat mig, vilken förmån att kunna rösta på nytt.. Är min röst viktigt, JA ABSOLUT!! för jag är en viktigt värdefull person.


Det är precis så det är - idag är vi alla viktiga värdefulla personer. Som betyder något.

Inte bara idag naturligtvis men just idag kan vi sträcka på oss och veta att vi formar framtiden. En pappa jag träffade hade sin hoppiga fyraåriga dotter i handen. Hon dansade fram med ett gult hopprep i handen. Vi känner varandra men jag vet inte vad han röstar på, men jag blev glad att se att han tog med henne. Rätten att få känna oss viktiga måste vi få med oss redan som små - annars finns risken att vi sitter hemma i soffan, tittar på TV och låter andra bestämma.
Det är bara ett par timmar kvar - nyttja din rätt. Kom ihåg att i många länder dör folk för samma rätt som många här struntar i. Ett högt valdeltagande är också ett stöd för alla de som riskerar sina liv för demokrati och yttrandefrihet.

Och rösta rött!

Andra som bloggar sista dagen Peter Andersson, Löwdin, AlliansfrittSverige, Johanna Graf, HBT-sossen, Krassman, S-buzz, Claes Krantz, Mitt-i-steget, Anna Wikström, Nathalie Sundesten-Landin, Morsa och livet, Fade Goes Blog Erik Laakso,

0 kommentarer: