DN och objektiviteten


Det skrivs ju en del skit på Wikipedia. Det har väl varit rätt känt rätt länge. Jag minns att jag läste en artikel om Olof Palme där som förmodligen lagts upp av nån som kraftfullt led av Palmehatet. Nå, den försvann. Och det finns fler såna...
Men det blir ändå lite märkligt när just DN använder Wikipedia som källa för en del av sin artiklar (som de nu redigerat bort). Vad hände med faktagranskning liksom? I synnerhet efter det senaste missödet (jag vägrar kalla det en skandal) i riksdage. Fast jag undrar mest vad som kan ha skrivits om George Clooney, och om han bryr sig....

Nu råkar det ju vara så att DN politiseras alltmer vilket Det kunde varit värre beskriver bra. Tidningen håller på att bli en megafon av Nyheter Från Sovjetunionen-typ. Undrar vad det beror på.........
Och ja, jag använder Wikipedia som källa för saker och ting. Jag tror ingen förväntar sig att jag ska vara opartisk. Olydig is teh shit....'

HBT-Sossen om saken, Alliansfritt och Peter Andersson
Bilden? En olydig karl till - bara för Lisa....



1 kommentarer:

Lisa Rasmussen

bilden för mig? bara tuffa killar i mitt liv, Zlatan har jag ju redan, Clooney skulle definitivt passa in bland mina möbler...
men det kanske finns fler lisor än lilla jag...