IPRED, Pagrotsky, partiet - gör om, gör rätt!!


De har inte lärt sig nånting. I eftersvallet till FRA-debatten och Piratpartiet och avlyssning och integritet så tycker nu Leif Pagrotsky - i övrigt en rekorderlig man - att IPRED-lagen kan få finnas kvar. Därför har han föreslagit just det till elitkongressen i höst.

Det är så dumt att man baxnar. Här har istället ett antal människor med bättre koll föreslagit ett moratorium när det handlar om fildelningsfrågorna. Ett förslag som är avsevärt bättre än den kökkenmödding som nu tydligen skall bli socialdemokraternas melodi.

Nu finns Sossar mot Storebror, nu finns det uppkäftigt folk i organisationen. Det finns alla möjligheter att slå partistyrelsen på fingrarna - alltid lika roligt - om de valda delegaterna beslutar sig för att vara lite modiga. Och inte bara sådär förödande lydiga.


Fast det bästa är naturligtvis om Leif Pagrotsky gör om. Och gör rätt

Bilden. Inte jultomten, inte pirat - eller bägge delarna. Leif Pagrotsky

1 kommentarer:

Någon som känner Pagrodsky?

Jag träffade honom 1990, då i egenskap av landsortjournalist. Jag intervjuade honom om något jag nu inte minns.
Han var mycket trevlig, sansad, lugn. Klok.

Att prata med någon man känner, har förtroende för, kan vara väldigt bra.

Idag när jag satt och skrev en postning om en "Ängel" och frågade mig vilka behov hon hade av nuvarande upphovsrätt och IPRED-lagar, där i sin himmel hoppades jag att detta vansinnigt sneda, förvridet brottsliga, kunde gå upp för en handfull nyckelpersoner i vårt parti.

Då skulle vi kunna lägga krut på att skapa reformarbete och vinna val!

Nu går jag med skrämselhicka hela tiden.