Ibland säger man för mycket....

Kan inte undanhålla er den senaste lilla fadäsen inom den stockholmska MUF-sfären. Nu är det en kille som heter Camilo Goine som kommer få svårt att försvara något han just nu desperat försöker få framstå som internhumor. Det kommer dessutom också, mycket påpassligt, samtidigt som Ekot berättat om hur dödspatruller sett till att politiska partier nått framgång i demokratiska val i Colombia.

"Jag har skaffat en Hacienda i Colombia […] AUC håller ställningarna så vi slipper se FARC och andra fattiglappar som inte fattat all charm som finns i härliga 1700-talshaciendor. De gör sitt där, gårdskarlarna och pigorna […] Klart att vi inte har några fackföreningar på haciendan. AUC sköter allt. Till allas förnöjelse. När nu AUC ska lösas upp (vilket vi tycker är synd) blir det statliga styrkor som får ta över säkerheten, tillsammans med BlackWater-experter från USA. De kan sina grejer! Intruders will be shot. Survivors will be prosecuted […] Jag svarar på de frågor jag känner för. Jag sitter ju trots allt i Migrationsdomstolen. Jag dömer. Jag svarar inte på frågor."

Nu tror jag att det här är misslyckad ironi, eller kanske mest jargong, hos en rätt omogen individ. Det är ju ett halvkänt faktum att den borgerliga valsegern också dränerade länet och landet på kompetent folk, vilket öppnade grinden för en driva nybörjare. Och bland dessa nybörjare finns det ju onekligen en och annan som kanske inte var så duktig, men opportunistisk. Men det är rätt kul att se hur skadekontrollen nu slår till alla klutar. Läs mer i länkar hos Björn. Och man kanske också ska fundera på vad man ska kräva för personlig mognadsgrad hos någon som ska sitta i Migrationsdomstolen.

1 kommentarer:

Ja det börjar ju verka som om den lille haciendabaronen kissat ner sig lite grann och börjat ringa partidistriktet och ynka om att han bara skojat och att de måste tro honom. Men frågan kvarstår: är en så uppenbart omogen person uppgiften vuxen ett så viktigt uppdrag som migrationsdomstolen?