Om kommentarsfunktionen och debatt...


Jag sitter inte vid datorn hela tiden. Jag har inte en chans att under dagtid plocka bort ovidkommande eller stötande inlägg. Här har förkommit barnsex-, nazism- och ultravåldslänkar, som fått ligga under en hel dag. Jag har t o m blivit uppringd av upprörda vänner som fått gå in och plocka bort länkar till halshuggningar och våldtäkter på bebisar. För att inte tala om all spam man kan få. Det är möjligt att det bara är baksidan av bloggandet. Det är möjligt att det finns folk med annan åsikt än min som vill sabotera sidan. Jag vet inte.
Men ingen ska behöva se sånt på den här bloggen. Därför är det jag som först kollar vilka inlägg som är värda att publiceras. Det beror inte på att jag skulle vara rädd för debatt. Jag tycker fortfarande inte om anonyma debattörer - det är ett otyg, men emellanåt accepterar jag även den sortens inlägg, om de kan sägas tillföra något.

0 kommentarer: